۱۳۸۶ دی ۲۷, پنجشنبه

اسرائیل آزمایش موشکی انجام داد

وزارت دفاع اسرائیل گفت که آزمایش موشک بالیستیک با موفقیت بوده است
اسرائیل روز پنجشنبه (17 ژانویه، 27 دیماه)، یک آزمایش موشکی انجام داده است. در این آزمایش یک موشک بالیستیک از پایگاهی در جنوب تل آویو پرتاب شده است.
ارتش اسرائیل گفته است که این آزمایش با موفقیت انجام شده اما جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است.
گزارش های رسانه ای در اسرائیل حاکی است که هدف از آزمایش این موشک، ردیابی تهدیدات هوایی علیه این کشور بوده است.
رادیو اسرائیل گفت این موشک قادر است کلاهک های غیرمتعارف حمل کند.
بنا به گزارش خبرگزاری ها آزمایش امروز اسرائیل به شایعات درباره اهداف نظامی جدید این کشور دامن می زند. گفته می شود که اسرائیل تلاش دارد به سلاح های دور برد دست یابد و همچنین سیستم دفاع ضد موشکی خود بهبود بخشد.
به گفته ناظران بین المللی اسرائیل در سال های اخیر تلاش های خود را متوجه مقابله با خطر حملات موشکی از سوی کشورهای عرب همسایه و ایران کرده است.
روز دوشنبه، 24 دسامبر (3 دی) هیات دولت اسرائیل بودجه ایجاد شبکه دفاع ضد موشکی به منظور مقابله با موشک پرانی فلسطینیان و جنبش حزب الله لبنان از باریکه غزه و جنوب لبنان به سوی هدف هایی در داخل خاک اسرائیل را مورد تصویب قرار داد.
اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه (14 ژانویه) گفت که کشورش برای جلوگیری از فعالیت هسته ای ایران "همه گزینه ها" را در نظر می گیرد.
در حالیکه بسیاری معتقدند اسرائیل به جنگ افزارهای هسته ای مجهز است، این کشور نظری صریح در این باره نداده و این موضوع را تائید یا تکذیب نکرده است.
از آنجایی که اسرائیل به پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای ملحق نشده است، مقامات آژانس بین المللی انرزی اتمی سازمان ملل متحد امکان بازدید از تاسیسات این کشور را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: