۱۳۸۶ دی ۲۶, چهارشنبه

کنفرانس صلح در انگلستان


بیش از1200 نماینده ازجنبش های ضد جنگ از 26 کشور جهان منجمله آمریکا، کانادا، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، عراق، یونان، فلسطین،... در لندن گرد آمدند و در کنفرانس صلح " جهان علیه جنگ" شرکت کردند. کنفرانس در پایان کار خود بیانیه زیر را باتفاق آرا تصویب کرد و قرار گذاشت که هفته 15-22 مارس 2008 به هفته جهانی اقدام
علیه تجاوزات امپریالیسم در خاورمیانه اختصاص داده شود.


بیانیه کنفرانس"جهان علیه جنگ"
کنفرانس هیات های نمايندگان جنبش‌های ضد جنگ، ضد امپرياليست، و آزادیبخش سراسر جهان مخالفت خود را با "جنگ بی‌پايان" که دولت آمريکا عليه کشورها، توده ها، و جنبش‌ها درهر گوشه ای از جهان بآن دست زده است اعلام می‌دارد.‏ما مخالف مداخله ايالات متحده آمریکا و متحدان آن در امور داخلی کشورهای مستقل هستيم و خواهان حقوق خلقها در ‏تعيين سرنوشت خویش میباشیم. ‏ما از همه مردمی که برای صلح و علیه امپریالیسم مبارزه میکنند حمایت مینمائیم.
ما به ويژه خواهان مطالبات زیر هستیم:‏
پايان فوری به اشغال نظامی و غیر قانونی عراق که موجب مرگ صدها هزار وآوارگی ميليون‌ها نفر ‏شده است.
خروج همه نيروهای خارجی و انتقال کامل حاکميت به مردم عراق و نمايندگان آنها
توقف همه تدارکات برای حمله به ايران و تعهد به حل هرنوع اختلافی از طرق صرفاً ديپلماتيک ‏‏
خروج نيروهای خارجی از افغانستان و اجازه بمردم آن برای تعيين آينده ‌خویش
عدالت برای مردم فلسطين، و پايان تجاوزگری اسرائيل در کل خاورميانه ‏
توقف طرحهای دفاع موشکی برای آمریکا ، وپیگیری فعالانه سیاست خلع سلاح اتمی
ما بر همبستگی خود با همه انسانهائی که برای صلح، عدالت اجتماعی و تعيين خود سرنوشتی در ‏سراسر جهان مبارزه می کنند، تأکيد می‌ورزيم و متعهد میشویم که اتحادمان راتقویت کرده وبرای دستیابی به اشکال مختلف همکاری باهم کوشا باشیم.
از اینرو ما سالروز تجاوز به عراق را روز جهانی اقدام در حمايت از خواستهای " نه به تجاوز به ايران! " ‏و خروج ارتش متجاوز از خاک عراق و افغانستان !" اختصاص داده و همه جنبش‌های سراسری ضد جنگ را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات توده‌ای در آنروز فرا می خوانیم.
کنفرانس "جهان علیه جنگ" دسامبر 2007‏

هیچ نظری موجود نیست: