۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

آمریکا هفت هزار نیروی دیگر به افغانستان می فرستد




با فرستادن این نیروها شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به نزدیک به ۴۰ هزار نفر می رسد
مقامات آمریکایی می گویند هفت هزار سرباز دیگر را برای جبران کمبود نیروهای ناتو در افغانستان به این کشور می فرستند.
براساس یک گزارش روزنامه نیویورک تایمز، چاپ آمریکا، این موضوع قبلاً برنامه ریزی شده و با فرستادن این نیروها شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به نزدیک به ۴۰ هزار نفر می رسد.
واشنگتن تا کنون با نزدیک به چهل هزار سرباز خود در افغانستان بزرگترین حامی نیروهای ناتو در این کشور است.
روزنامه از یک مقام آمریکایی نقل قول کرده است که می گوید این تصمیم آمریکا مبارزه در افغانستان را آمریکایی سازی مجدد می کند.
این گزارش یک روز پس از آن منتشر می شود که رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، گفت این کشور می تواند فرماندهی نیروهای ناتو را در جنوب افغانستان به دست گیرد، جایی که متحدان آمریکا در ناتو برای تهیه نیروی جنگی در آن میلی ندارند.
پیشتر از این کانادا هشدار داده بود اگر کشورهای عضو ناتو نیروی بیشتر نظامی به جنوب افغانستان نفرستند، این کشور سربازان خود را تا سال ۲۰۰۹ میلادی بیرون خواهد.
به دنبال این هشدار فرانسه در نشست سران عضو ناتو در بخارست، پایتخت رومانی، که با حضور حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان برگزار شد، وعده کرد نزدیک به هزار سرباز تازه نفس را به شرق افغانستان خواهد فرستاد.
جنوب افغانستان از مناطق آشوب زده در این کشور است و طالبان در این منطقه علیه نیروهای ناتو و ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم می جنگند.
در حال حاضر کشورهای آمریکا، بریتانیا، هلند، کانادا و استرالیا در جنوب افغانستان نیروی نظامی دارند که سرگرم نبرد با طالبان و القاعده هستند.

هیچ نظری موجود نیست: