۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

نقشه امپریالیسم امریکا برای تجزیه ایران



کنگره آذربایجانیان جهان، مجمعی که در سال 1997 در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد و مورد پشتیبانی فعال ایالات متحده آمریکا قرار دارد، روز 30 آوریل سال جاری در باکو عملاً ادعای ارضی نسبت به مناطق شمال ایران بویژه آذربایجان اعلام کرد.

منبع: ردگلوب
برگردان: خ.طهوری
اگر ایران برنامه اتمی خود و همینطور تجهیز شیعیان در کشور همسایه عراق را متوقف نسازد، پنتاگون در نظر دارد ایران را مورد حمله قرار دهد. روزنامه اقتصادی «آر ـ بی ـ سی دیلی» روز یکشنبه گذشته نوشت که این اطلاعات روز 30 آوریل سال جاری به استناد به منابع عالی رتبه پنتاگون انتشار یافته است.
برخی از کارشناسان براین عقیده اندکه ایالات متحده آمریکا از این طریق کوشش می کند تا از نفوذ کنسرن گازی روسیه «گازپروم» به این منطقه جلوگیری بعمل آورد و همکاری موفقیت آمیز مابین تهران و مسکو را در ایجاد یک سازمان«اپک» برای گاز مانع شود.
همینطور روز 30 آوریل رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد در دهلی نو اعلام داشت که هندوستان حاضر است قراردادی در مورد تولید لوله گاز ایران ـ پاکستان ـ هندوستان (IPI) به امضا رساند. قبل از آن ایران از حمایت پاکستان مطمئن گردیده بود. کنسرن انحصاری گاز روسیه آمادگی خود را در سرمایه گذاری اعلام کرد، مشروط براینکه در کنسرسیوم فوق سهیم گردد.
بطوریکه «ایگور تومبرگ»کارمند عالیرتبه علمی انستیتوی اقتصادی جهانی و روابط بین المللی، بخش تحقیقات انرژی آکادمی علوم روسیه می گوید، روسیه حاضر خواهد بود لوله کشی گازی ایران ـ هندوستان را بطور زیر دریائی از طریق خلیج فارس و اقیانوس هند مقدور سازد و بدین طریق کشور بی ثبات پاکستان را دور زند. ایالات متحده آمریکا که برنامه های ویژه خود را برای گاز ایران در نظر گرفته، پروژ (IPI) را در کل رد می کند.
آنچه که موجب نگرانی عمیق در ایالات متحده آمریکا می گردد، تاسیس «اپک گازی» است که قرار است اساسنامه اش در ملاقات وزرای انرژی کشورهای صادرکننده گاز در تابستان آینده در مسکو به امضا رسد. در عین حال ایران سعی دارد تا «گازپروم» را در پروژه خود سهیم سازد. اواخر ماه آوریل کنسرن روسی با شرکت ملی نفت ایران تاسیس یک «جوینت ونچر» برای استخراج گاز در پارس جنوب را مقرر کرد. بنابر گفته «کنستانتین سیمونف» رئیس بنیاد تامین انرژی ملی، کلیه این اقدامات، اقتصاد انرژی جهانی را بشدت متاثر خواهد ساخت. وی معتقد است که نقش گاز در قرن 21 بمراتب افزایش خواهد یافت.
کلیه این مسائل واشنگتن را مجبور به دست یازیدن به اقدامات غیرمعمول می کند. مثلاً روز 30 آوریل در باکو، کنگره آذربایجانیان جهان، مجمعی که از طرف ساختارهای دولتی آمریکا فعالانه مورد پشتیبانی قراردارد، اجلاس کرد. این کنگره در سال 1997 در ایالات متحده آمریکا درجهت « مبارزه برای امنیت جنوب آذربایجان» تاسیس شد. در اینجا منظور مناطق آذری شمال ایران مد نظر است. عملاً این کنگره ادعای ارضی نسبت به خاک ایران اعلام داشت.
در سال 2006 در ایالات متحده آمریکا مقاله ای از طرف منقد بانفوذ سیاسی نظامی، «رالف پترز» زیر عنوان « مرزهای خونین. یک خاور دور عادلانه تر چگونه می بود؟» انتشار یافت. در این مقاله وی پیشنهاداتی مختلفی، از جمله الحاق آذربایجان ایران به جمهوری آذربایجان مطرح می گردد.
اگر در ابتدا شبهه ای وجود داشت که این ایده در کاخ سفید طرفداری نخواهد داشت، اجرای بخشی از این نقشه در سال 2007 هرنوع شک و شبهه ای را از میان برداشت: عراق عملاً به سه تکه: سنی، شیعه و در شمال « کشور کردها» تقسیم شد. ایالات متحده آمریکا آذربایجان را نه تنها بعنوان یکی از مهمترین همپیمانان خود در ماوراءقفقاز و عضو بالقوه ناتو، بلکه بعنوان یکی از چهار راهروهای ورود و احتمالاً اشغال ایران بحساب می آورد.
تارنگاشت عدالت

هیچ نظری موجود نیست: