۱۳۸۷ اردیبهشت ۹, دوشنبه

چهار کودک فلسطینی در حمله اسرائیل کشته شدند











محاصره غزه توسط اسرائیل باعث کمبود کالاهای اساسی و فشار بر ساکنان این منطقه شده است
منابع فلسطینی از کشته شدن چهار کودک در اثر حمله ارتش اسرائیل خبر داده اند اما ارتش اسرائیل این خبر را تکذیب کرده است.
روز دوشنبه ، 28 آوریل (9 اردیبهشت)، از قول پزشکان فلسطینی در غزه گزارش شد که اصابت یک موشک یا گلوله تانک ارتش اسرائیل به خانه ای در شهرک بیت حانون، واقع در شمال باریکه غزه، باعث کشته شدن هفت نفر از جمله چهار کودک خردسال شده است.
براساس این گزارش، موشک اسرائیلی زمانی به این ساختمان یک طبقه اصابت کرد که ساکنان خانه مشغول صرف صبحانه بودند.
منابع فلسطینی گفته اند که کودکانی که در این حمله جان دادند بین یک سال و نیم تا پنج سال سن داشتند و مادر آنان نیز به شدت زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
سخنگوی نظامی اسرائیل ضمن تایید انجام عملیات زمینی ارتش اسرائیل در بیت حانون، حمله به خانه مسکونی در این شهر را تکذیب کرده است.
وی گفته است که نیروهای اسرائیلی به منظور مقابله با فلسطینیانی که، به گفته وی، از بیت حانون به سوی خاک اسرائیل موشک پرانی می کردند وارد این شهرک شده اند.
به گفته سخنگوی نظامی اسرائیل، بامداد روز دوشنبه، تانک های اسرائیلی به سوی گروهی مردان مسلح که به سوی آنها نزدیک می شدند آتش گشودند اما هیچ خانه ای در این شهر هدف حمله قرار نگرفته است.
بیت حانون در شمال باریکه غزه و نزدیک مرز با اسرائیل واقع است و ارتش اسرائیل گفته است که گروه های تندرو فلسطینی از این شهر نیز برای پرتاب موشک به سوی هدف هایی در داخل خاک اسرائیل استفاده کرده اند.
عملیات اسرائیل در غزه
در هفته های اخیر، دولت اسرائیل علاوه بر محاصره اقتصادی باریکه غزه، که باعث کمبود مواد اساسی و به خصوص سوخت در این بخش از سرزمین های فلسطینی شده، به حملات هوایی و زمینی در داخل غزه نیز دست زده است.
در حمله روز شنبه به غزه یک نوجوان اسرائیلی کشته شدروز شنبه منابع فلسطینی گفتند که یک دختر چهارده ساله در حمله هوایی اسرائیل به خانه ای در شهرک بیت لاهیا، در غزه، کشته شد.
ارتش اسرائیل گفت که این حمله در جریان عملیات دستگیری فرمانده گروهی از تندروهای فلسطینی صورت گرفته است.
باریکه غزه از ماه ژوئن سال گذشته تحت تسلط جنبش اسلامگرای حماس قرار داشته که بر خلاف تشکیلات خودگردان فلسطینی، مستقر در کرانه باختری رود اردن، موجودیت اسرائیل و تفاهم صلح این کشور و فلسطینیان را به رسمیت نمی شناسد.
اسرائیل هدف از محاصره اقتصادی غزه را قطع امکاناتی توصیف کرده که تندروهای فلسطینی از آنها برای دست زدن به حملات علیه خاک اسرائیل استفاده می کنند.
در مقابل، منابع فلسطینی و برخی سازمان های بین المللی نسبت به فشاری که این اقدام بر ساکنان غیرنظامی غزه وارد می کند ابراز نگرانی کرده اند.
اسرائیل اخیرا پیشنهاد آتش بس موقت حماس در برابر لغو محاصره غزه را رد کرد و گفت که با گروهی که متعهد به نابودی این کشور است نمی تواند قراردادی منعقد کند.
دولت اسرائیل حماس را متهم کرد که در نظر دارد از فرصتی ایجاد شده در طول لغو محاصره غزه، جهت تقویت تندروهای مسلح فلسطینی بهره برداری کند.

هیچ نظری موجود نیست: