۱۳۸۷ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

«در صورت حمله، اسرائیل را از صحنه گیتی حذف می کنیم»


جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه تهدید کرد که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، ایران این کشور را از «صحنه گیتی» حذف خواهد کرد.
سرتیپ محمد رضا آشتیانی که با خبرنگاران در تهران و به مناسبت روز ارتش در ۲۹ فروردین ماه سخن می گفت، اظهار داشت: «تمرین نظامی اسرائیل هیچ ربطی به ما ندارد ولی با این حال اسرائیل اگر بخواهد هر گونه حرکتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، او را از صحنه گیتی حذف خواهیم کرد.»
خبرگزاری مهر که سخنان آقای آشتیانی را بازتاب داده است به نقل از او نوشته است: «همانطور که رییس جمهوری اعلام کردند ما انگیزه فوق العاده ای برای دفاع از مرزهای کشورمان داریم که در صورت هرگونه تحرک از سوی اسرائیل، آماده ایم او را از صحنه گیتی حذف کنیم.»
اظهارات این فرمانده بلندپایه نظامی ایرانی چند روز پس از آن بیان می شود که مقامات اسرائیلی تهدید مشابه ای علیه جمهوری اسلامی بر زبان رانده بودند.
بنیامین بن الیزر، وزیر امور زیر ساخت های ملی اسرائیل هفته گذشته گفته بود: «حمله ای از سوی ايران عليه اسرائيل، ماشه يک عکس العمل سخت را خواهد کشيد که ملت ايران را نابود می کند.»
وی افزوده بود: « ايرانی ها از نيروی ما باخبرند اما ما را با مسلح کردن متحدان خود، سوريه و حزب الله، تحريک می کنند.»
«همانطور که رییس جمهوری اعلام کردند ما انگیزه فوق العاده ای برای دفاع از مرزهای کشورمان داریم که در صورت هرگونه تحرک از سوی اسرائیل، آماده ایم اورا از صحنه گیتی حذف کنیم.»
جانشین فرمانده کل ارتش ایران
وزیر امور خارجه اسرائیل نیز که در هفته جاری به قطر سفر کرده است، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی مشترک برای این کشور و اعراب دانست و خواستار تشکیل جبهه ای مشترک برای مقابله با برنامه های اتمی ایران شد.
جمهوری اسلامی ایران سفر تزیپی لیونی به قطر را محکوم کرده است و آن را «ضربه ای به دموکراسی» خوانده است.
«اشراف به اوضاع منطقه»
سرتیپ محمدرضا آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: «ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز اشراف کامل اطلاعاتی به شرایط پیرامونی خود دارد و تحرکات در آن را متناسب با شرایط تهدید و جنگ های احتمالی که مختصات آن نیز مشخص نیست، بررسی می کند تا در صورت نیاز به طور کامل و با اقتدار تمام پاسخ دهد.»
وی اظهار داشت: « اگر کشوری بخواهد تعرضی به ایران کند با آن مقابله خواهیم کرد و این توان را داریم که ضربات سنگینی به متجاوزان وارد کنیم. با توجه به آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام زوایا، فکر مواجهه با ارتش ایران به ذهن هیچ ارتشی در دنیا نمی رسد.»
ایران و اسرائیل از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دو دشمن سر سخت، علیه یکدیگر موضع گیری کرده اند و در دو سال گذشته نیز محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران خواستار محو اسرائيل از نقشه جهان شده بود.
اسرائيل و متحدان غربی اش جمهوری اسلامی ايران را متهم می کنند که در سايه برنامه هسته ای قصد دارد بمب اتمی توليد کند، اما تهران اين ادعا را تکذيب می کند و برنامه هسته ای اش را، برنامه ای صلح آمیز برای توليد برق توصیف کرده است.
برخی از تحلیلگران غربی معتقدند که ممکن اسرائیل برای متوقف کردن برنامه اتمی، به ایران حمله کند ولی شیمون پرز، رییس جمهوری اسرائیل گفته است که کشورش به طور یکجانبه در این زمینه اقدام نخواهد کرد.
مقام های امنيتی اسرائيل به تازگی اعلام کردند که ايران در ماه های اخير ايستگاه های شنود پيچيده ای را در سوريه برای رديابی ارتباطات راديويی نظامی اسرائيل بر پا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: