۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

ديکتاتورها از ارتش آزاد سوريه حمايت ميکنند
فعال آزاديخواه اهل بحرين در مورد رياکارى
منبع٬ ارگان رسمى حزب کمونيست سوئد (م.ل)
28 augusti 2012
مترجم: پيام پرتوى
ارتش آزار سوريه در حلب بازديد کننده دارد٬ شماره دو از سمت چپ در صف عقب عبدل حليم مراد٬ نماينده مجلس از حزب اسلامى بحرين که از پادشاهى حمايت ميکند٬ شماره يک و سه از صف جلو نيز از جمله سياستمداران بحرينى هستند.
- چگونه است که شنيعترين جابران در جهان٬ که به مردم خود ستم ميکنند٬ بخاطر کمبود دمکراسى در سوريه داد و فغان ميکنند؟ پرولتر با يک فعال آزاديخواه در بحرين در مورد تفاوتها ميان مسائلى که در سوريه و کشور خودش ميگذرد مصاحبه ميکند.
حقايق و پيشينه
دولت مخالفان را به يک گفتگوى بدون قيد و شرط دعوت ميکند
- دولت سوريه جهت حل اختلافات٬ بدون هيچگونه پيش شرطى در مورد آينده کشور٬ مخالفان را به گفتگو دعوت کرده است.
- اين در جريان بازديدى از روسيه بود که Qadri Jamil٬ معاون نخست وزير براى تجارت خارجى٬ و على حيدر٬ وزير آشتى ملى٬ يکبار ديگر بر روى اينکه گفتگو تنها راه برون رفت از بحران است تاکيد نمودند. آنها امکان ادامه گفتگوها را منوط به دو شرط دانستند٬ اول رد هر گونه دخالت خارجى٬ که بر اساس آن اين سوريه ايها هستند که آينده خود را تعيين خواهند نمود. دوم توقف هر گونه خشونت. اين دو شرط به معناى اينست که حمايت خارجى به گروههاى مسلح بايد فورا متوقف شود.
- Qadri Jamil و على حيدر رهبران جبهه مردمى براى تغيير و آزادى٬ يکى از مخالفان متحد٬ با پايگاهى مستقر در سوريه٬ هستند. قبول پست وزارت از جانب آنها٬ به گفته قدرى جميل٬ اولين قدم در راه تشکيل يک دولت اٽتلافى٬ که ديگر گروههاى مخالف را نيز شامل ميشود٬ ميباشد.
RELATERADE ARTIKLAR
در دولت پادشاهى بحرين٬ واقع در حوزه خليج فارس٬ اعتراضات مردمى بر عليه رژيم پادشاهى حامد ال – خليفه ادامه دارد. تقريبا هر روز اعتراضات به نحوى به اجرا گذاشته ميشود٬ و طى يک سال و نيم اينچنين بوده است.
- اعتراض جمعه ١٧ اوت بزرگ بود٬ تقريبا ١٥٠ تا ٢٠٠٠٠٠ نفر در آن شرکت داشتند. يک پسر ١٦ ساله توسط نيروهاى امنيتى مورد اصابت گلوله قرار گرفت. وزير داخلى گفت که ابتدا اين پسر بود که قصد جان نيروهاى امنيتى ضد شورش را کرده بود. در ضمن فعال حقوق بشر٬ نبيل راجب به سه سال زندان محکوم شد.
سلمان اين جمعبندى کوتاه را از اوضاع بحرين ارائه ميدهد. او خود را بعنوان فردى تحصيل کرده٬ چهل ساله و صاحب چند فرزند تشريح ميکند. دقيقا مانند صدها هزار نفر از ديگر شهروندان بحرينى او هم در مبارزه بر عليه ديکتاتورى پادشاه و براى عدالت اجتماعى شرکت دارد.
- او ميگويد٬ ٧٥ درصد از مردم مخالف پادشاهند.
پرولتر٬ پس از آغاز اعتراضات در بحرين٬ بارها با سلمان مصاحبه کرده است. با توجه به امنيت خود و خانواده اش او شهامت ظاهر شدن را ندارد. ما از طريق پست الکترونيکى٬ به دليل اينکه سازمان امنيت مکالمات تلفنى را کنترل ميکند٬ با او مکاتبه ميکنيم. ما اينبار نيز در مورد سوريه صحبت ميکنيم. تجزيه و تحليل سلمان و ديگر فعالان آزاديخواه بحرينى بصورت شگفت انگيزى با سخنان چپگرايانه کشورهاى غربى در مورد شورش مردم سوريه بخاطر دمکراسى متفاوت است.
سلمان هوادار پرزيدنت سوريه٬ بشار العسد نيست. او تاکيد ميکند که تمام مردم جهان – و بدون در نظر گرفتن اينکه آنها در سوريه٬ ايران يا کشور ديگرى زندگى ميکنند٬ بايد تحت يک سيستم دمکراتيک زندگى کنند. اما آنهايى که در حال حاضر٬ اسلحه در دست٬ بر عليه رژيم سوريه ميجنگند ارتباطى با آرمانهاى دمکراتيک مردم ندارند.
- آنها٬ همزمان با کشتار سوريه اى هايى که از آنها پشتيبانى نميکنند٬ ميگويند که به دمکراسى اعتقاد دارند. آنها صدها نفر را ترور کرده اند. اغلب اعضاى ارتش آزاد سوريه٬ حتى سوريه اى هم نيستند. بخشى از آنها تبهکارانى هستند که در کشورهاى ديگر از زندان آزاد و سپس به سوريه فرستاده شده اند.
او تاکيد ميکند که کشورهاى حوزه خليج فارس از شورشيان مسلح در سوريه حمايت ميکنند٬ امرى که به تازگى مورد تاييد کشورهاى نيز غربى قرار گرفته است.
- سلمان بدون انتظار پاسخ سوال ميکند٬ چگونه است که شنيعترين جابران در جهان٬ که به مردم خود ستم ميکنند٬ بخاطر کمبود دمکراسى در سوريه داد و فغان ميکنند؟ و پاسخ ميدهد:
- عربستان سعودى و قطر ميلياردها دلار جهت حمايت از اسراييل و خشنود کردن آمريکا بر روى سرنگونى رژيم سوريه سرمايه گذارى کرده اند.
شورش مردم سوريه از بحرين نيز مستقيما حمايت دريافت ميکند.اما اين فعالان آزاديخواه نيستند که به سوريه ميروند و لبخند زنان با شورشيان عکس ميگيرند. بر عکس٬ اين کار را افراط گرايان اسلامى انجام ميدهند. يک هئيت بحرينى در ابتداى ماه اوت از ارتش آزاد سوريه در منطقه حلب بازديد کرد. در اين هئيت يک قاضى٬ دو نماينده مجلس از جانب يک حزب موافق پادشاهى بعلاوه يک نماينده مجلس سابق شرکت داشتند. آنها مبالغى را به همراه خود داشتند که گفته ميشد از طرف مردم بحرين به آنها اهدا شده بود
- نماينده گان مجلس وهابيون افراط گرا هستند٬ سلمان توضيح ميدهد و حزب آنها را بعنوان "شاخه القاعده در بحرين تشريح ميکند".
ارسال نيروهاى نظامى عربستان سعودى و امارات متحده عربى به بحرين در ماه مارس سال گذشته توسط فعالان آزاديخواه کشور تقبيح شد. بر اساس همان دلايل سلمان دخالت نيروهاى خارجى در سوريه را تقبيح ميکند.
- بعنوان يک بحرينى ميخواهم بگويم که اين مردم سوريه هستند که بايد در مورد استعفاى بشار العسد و باقى ماندن او تصميم بگيرند. تمام مردم جهان محقند٬ نه آمريکا٬ عربستان سعودى٬ ايران يا کشور ديگرى٬ که در مورد آينده خود تصميم بگيرند.
Patrik Paulov
patrik.paulov@proletaren.se

هیچ نظری موجود نیست: