۱۳۸۶ اسفند ۲۰, دوشنبه

پيام همبستگی فدراسيون جهانی اتحاديه های کارگری با مردم فلسطين


5 مارس 2008

فدراسيون جهانی اتحاديه های کارگری توحش ارتش اسرائيل عليه رزمندگان فلسطينی، عليه غير-نظامیان، عليه زنان و کودکان خردسال را محکوم می کند. حملات به غزه نشان می دهند که سياست اسرائيل صلح و پايداری را می کُشد. ايالات متحده آمريکا و متجدان اروپايی آن، که تجاوز گری اسرائيل را ترغيب کرده يا آن را تحمل می کنند، سهم بزرگی از مسؤوليت را بعهده دارند.
سازمانهای بين المللی، نسبت به جنايت ديرپايی که در سرزمين فلسطين صورت می گيرد، در واقع بی تفاوتند.
ما خواهان توقف فوری حملات اسرائيل عليه غزه و کل فلسطين هستيم. ما خواهان آن هستيم که نيروهای نظامی اسرائيل از سرزمين های عربی خارج شده و دولت فلسطين با پايتخت آن در بيت المقدس شرقی را برسميت بشناسد.
ما همبستگی برادرانه خود را با اتحاديه سراسری کارگران فلسطين، که دفاتر آن بمباران شدند، اعلام نموده و به آنها اطمينان می دهيم که طبقه کارگر جهانی و تمام انسانهای مترقی در کنار آنها قرار دارند.

***

منبع: انتفاضه الکترونيک
4 مارس 2008
محمد عمر
ساختمان اتحاديه کارگری در غزه هدف قرار گرفت

شهر غزه، 4 مارس (IPS)- دو موشک اف-16 کافی بود تا ساختمان پنج طبقه فدراسيون سراسری اتحاديه های کارگری فلسطين را با خاک يکسان کند.
فدراسيون که در سال 1965 تأسيس شد، يکی از پيشگامان جنبشی است که خواستار تحريم بين المللی اسرائيل و تحميل تحريم های اقتصادی به آن کشور تا موقعی است که اسرائيل به تعهدات خود پيرامون قطعنامه های سازمان ملل، مرزها، و حق آوارگان فلسطينی برای بازگشت به ميهن خود عمل کند.
در پی بمباران پنجشنبه گذشته، اعضای اتحاديه کار خود را در يک چادر از سر گرفته اند، و به جمع آوری پرونده ها و مدارکی که زير آور می توانند باشند مشغول شده اند.
نبيل المبهوح Nabil al-Mabhouh سرپرست موقت فدراسيون سراسری اتحاديه های کارگری فلسطين در غزه به IPS گفت «اشغال برای دست زدن به جنايت عليه فلسطينی ها به هيچ توجيهی احتياج ندارد.» اما ظاهراً مقر اتحاديه به اين دليل هدف قرار گرفت که «ما در فدراسيون سراسری اتحاديه های کارگری فلسطين از حقوق دهها هزار کارگر فلسطينی حمايت می کنيم.» المبهوح گفت سازمان آنها يک سازمان جنگنده نبوده بلکه «سازمانی است که درهای آن بروی همه مردم با گرايشات سياسی مختلف و از مناطق گوناگون باز است. ما با بسياری از اتحاديه های کارگری بين المللی ارتباط داريم.» او گفت آن ساختمان با پول نروژ ساخته شده بود. او گفت «هدف قرار دادن يک سازمان غير-نظامی نشان می دهد اشغال اسرائيلی چقدر ددمنش و خبيث است. ما موشک پرتاب نمی کنيم؛ هدف قرار دادن ساختمان اتحاديه کارگران غيرقابل توجيه است»
او گفت از ساختمان برای ارائه خدمات بهداشتی به دهها هزار کارگر و خانواده های آنها، از طريق بيمه درمانی کارگران عضو اتحاديه استفاده می شد. «ما قوياً اين جنايت را که هدفش درهم شکستن کارگران فلسطينی است محکوم کرده و از تمام اتحاديه های کارگری در جهان می خواهيم در کنار ما ايستاده و از کارگران فلسطينی در مقابل اينگونه اعمال جنايتکارانه حمايت کنند.»
http://electronicintifada.net/v2/article9368.shtml

هیچ نظری موجود نیست: