۱۳۸۷ فروردین ۴, یکشنبه

اعلام حمایت قاطع دیک چنی از اسرائیل


دیک چنی در حال پایان سفر خود به چند کشور منطقه خاورمیانه است
دیک چنی، معاون رییس جمهور آمریکا در آستانه دیدار با رهبران فلسطینی ها، با قاطعیت از اسرائیل حمایت کرده است.
دیک چنی گفته است آمریکا در مورد مسائلی که به گفته او امنیت اسرائیل را تهدید می کند، این کشور را هرگز تحت فشار قرار نخواهد داد.
معاون رییس جمهور آمریکا پس از ملاقات با اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی تعهد آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل را "تزلزل ناپذیر" خواند.
دیک چنی قرار است امروز، یکشنبه بیست و سوم مارس (چهارم فروردین) در تلاش برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه عازم شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن شود و با رهبران فلسطینی دیدار کند.
وی پس از گفتگوهای روز شنبه خود با اهود اولمرت در بیت المقدس گفت: به اعتقاد او اسرائیل آماده است در ازای یک راه حل پایدار، فداکاری کند.
وی گفت فکر می کند فلسطینی ها نیز آماده اعطای امتیاز هستند.
آقای چنی قرار است قبل از دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی با تزپی لیونی، وزیر امور خارجه اسرائیل ملاقات کند.
معاون رییس جمهور آمریکا پیشتر از عربستان سعودی دیدن کرده بود. وی در ریاض با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی درباره بهای جهانی نفت گفتگو کرد.
مقامات آمریکایی گفتند: نگرانی ها درباره خطر هسته ای بالقوه برای منطقه از جانب ایران، پیشرفت های نظامی و سیاسی در عراق و نیز مسائل سوریه و لبنان، از موضوعاتی بود که در مذاکرات دیک چنی با مقامات سعودی مطرح شد.
دیک چنی قبل از آن نیز از افغانستان و عراق دیدن کرده بود.
ترکیه آخرین بخش از سفر آقای چنی به منطقه خاورمیانه است و وی پس از آن عازم واشنگتن خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: