۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

توطئه آمریکا برای تجزیه لبنان


حزب کمونیست لبنان در تاریخ 29 فوریه سال جاری طی اعلامیه‌ای خطاب به «مردم آزاده لبنان و جهان» در مورد خطر جدید جنگ در منطقه هشدار داد. تهدید اصلی از طرف ایالات متحده آمریکا اعمال می‌گردد که هدفش «تقسیم جهان عرب به کشورهای کوچک متخاصم» است. حزب کمونیست از دولت سینیوره می‌خواهد که ایالات متحده آمریکا را بعنوان «دشمن لبنان» اعلام کند و روابط دیپلماتیک خود را با آن کشور قطع نماید.


تارنگاشت عدالت
منبع ردگلوب
اعلامیه حزب کمونیست لبنان خطاب به مردم آزاده لبنان و جهان
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جورج دبلیو بوش شرایط برای توسعه خشونت بربرمنشانه خود علیه عراق، که نتیجه‌اش تا امروز مرگ بیش از نیم میلیون انسان، یک میلیون مجروح و علیل و نابودی سازمان‌یافته و سیستماتیک تاسیسات و شهرهای عراق بوده است را علیه دیگر خلقهای عرب ما آماده می‌کند.
عملاً در همان روزی که همپیمان استراتژیک آمریکا، اسرائیل، با همیاری مصر و ایجاد محاصره کوشش کرد مردم ساکن غزه را خفه کند و نوار غزه فلسطینی را غرقاب خون نمود. در همان لحظه که هواپیماهای بمب افکن ساخت آمریکا اطفال بی‌گناه را بقتل می رساند و بام خانه‌ها را برسر سرنشینان آنها خراب می‌کرد. در همین هنگام که فرماندهان ارتش اسرائیل یگانهای خود را در مرز لبنان متمرکز کرده و هواپیماهایشان هم اکنون به مرزهای لبنان تجاوز می‌کنند، نمایندگان سازمان ملل متحد می‌بینند و می دانند که جورج دبلیو بوش مشغول دمیدن در آتش تجاوز به لبنان است: ناوهای جنگی این کشور به این بهانه که وی مایل به پشتیبانی دولت «قانونی» لبنان علیه «تهدیدات سوریه» است، یکی پس از دیگری به سواحل ما نزدیک می‌شوند.
این اقدام سبعانه مورد تعجب ما نشد بویژه که طی هفته‌های اخیر سخنرانی‌های جنگ‌طلبانه چندین برابر شده و مسئولین آمریکائی و برخی از همپیمانان لبنانی آنها تغییرات اساسی را وعده داده‌اند. در این رابطه اعلامیه «دیوید ساترفیلد»، سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در بیروت را در مورد رد پیشنهاد لیگ عرب برای پایان بخشیدن به بحران انتخاب ریاست جمهوری توسط ایالات متحده آمریکا را نباید فراموش کرد. با این وجود و با در نظر گرفتن انشقاق درونی و عدم وحدت مابین کشورهای عرب که حتا سخن از ختم لیگ عرب می رود، این اقدامات جنگی، انفجار عظیمی را بدنبال خواهد داشت که لبنان را بطرف جنگ و برادرکشی داخلی سوق خواهد داد، جنگی که مطلوب ایالات متحده آمریکا و اسرائیل که شکست خود را در تابستان 2006 هنوز از خاطر نبرده اند، است.
حزب کمونیست لبنان در این تهدید نوین توسط ایالات متحده آمریکا شاهد کوششی است تا تروریسم را به لبنان وارد کند و مقاومت ملی ما را از میان بردارد و از این طریق شتاب نوینی در روند ترسیم جغرافیای سیاسی «خاورنزدیک نوین» پدید آورد. هدف از این نقشه خدمت به اسرائیل است که جورج بوش آنرا «کشور یهودیان جهان» اعلام نموده و آنهم از طریق تبدیل جهان عرب به کشورهای کوچک مخاصم. بعد از آن می‌توان آنها را بطور تحقیر آمیز قبایل متخاصم نامید و با خیال راحت به تاراج ثروتهای جهان پرداخت بویژه که در اینجا سخن از منابع نفتی غنی در لبنان نیز هست.
حزب کمونیست لبنان، خلق لبنان را بمقابله با این تجاوز جدید ایالات متحده آمریکا و اجرای نقشه‌هایش فرامی‌خواند.
حزب کمونیست از دولت فواد سینیوره می‌خواهد، ایالات متحده آمریکا را «دشمن لبنان» اعلام دارد و دیپلماتهای آمریکائی حاضر در لبنان را از کشور اخراج کند. در عین حال حزب کلیه نیروهای سیاسی لبنان، از جمله آن نیروهائی که زمانی متصور بودند، ایالات متحده آمریکا به آنها کمک خواهد کرد تا استقلال و آزادی خود را بدست آورند، را برای نجات کشور به وحدت دعوت می‌کند.
حزب مجدداً پیشنهاد خود برای اجرای انتخابات جدید ریاست جمهوری و تعیین یک دولت موقت برای اجرای رفرمهای سیاسی لازم را تکرار می‌کند.
حزب از کلیه خلقهای عرب و خلقهای جهان خواستار است برای جلوگیری از یک تجاوز جدید دست به اعتراضات وسیع زنند.
حزب از کلیه کشورهای اروپائی منطقه دریای مدیترانه خواستار اتخاذ موضع روشنی در قبال تجاوز در پیش و استفاده از پایگاههای نظامی واشنگتن که برای اعمال تجاوز علیه خلقی که بپا خواسته تا کشور را آزاد سازد و استقلال آنرا مجدداً تامین کند، در این کشورها تاسیس گردیده؛ اعلام دارند
دفتر سیاسی حزب کمونیست لبنان
بیروت29 فوریه 2008

هیچ نظری موجود نیست: