۱۳۸۷ آبان ۲۱, سه‌شنبه

مقامات سازمان ملل محاصره نوار غزه توسط اسرائیل را شرم آور خواندند

مقامات سازمان ملل متحد در نوار غزه محاصره این منطقه توسط اسرائیل را شرم آور خوانده و می گویند چنانچه اسرائیل اجازه ورود مواد غذایی را ندهد، موجودی مراکز توزیع آذوقه تا دو روز دیگر تمام خواهد شد.

اسرائیل از یک هفته قبل مانع ورود کالا از جمله مواد غذایی و سوخت به داخل نوار غزه شده و این اقدام سبب شده بود که از دوشنبه شب گذشته به علت نداشتن سوخت، تنها نیروگاه برق نوار غزه تعطیل شود.

بامداد امروز سه شنبه، 11 نوامبر (21 آبان)، اسرائیل ارسال محدود سوخت به نیروگاه نوار غزه را از سر گرفت ولی هنوز اجازه ورود مواد غذایی به داخل نوار غزه را نداده است.

اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، پس از ملاقات با تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا و نماینده گروه چهارگانه مذاکرات صلح خاورمیانه، اعلام کرد که با وجود ادامه موشک پرانی از باریکه غزه به داخل خاک اسرائیل، این کشور برای کاهش مشکلات ساکنان غزه، تحریم ارسال سوخت نیروگاهی را تا حدودی لغو می کند.

نیروگاه غزه، که نیاز حدود نیم میلیون تن از ساکنان باریکه غزه به برق را تامین می کند ، از روز دوشنبه به دلیل اتمام سوخت نیروگاهی بسته شد.

اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل ادامه موشک پرانی تندروهای فلسطینی وابسته به جنبش حماس، ارسال مواد سوختی به باریکه غزه را متوقف می کند و روز گذشته نیز دفتر وزیر دفاع این کشور گفت که تحریم سوختی غزه تا زمانی که موشک باری فلسطینیان قطع نشود ادامه خواهد داشت.

با توقف فعالیت نیروگاه غزه، روز گذشته بخش هایی از باریکه غزه بدون برق ماند و دشواری هایی را برای ساکنان منطقه در پی آورد.

به گفته سخنگوی دولت اسرائیل، تصمیم به از سرگیری نسبی ارسال سوخت به غزه در پی درخواست آقای بلر از وزیر دفاع اسرائیل اتخاذ شد.

آقای باراک پس از گفتگو با تونی بلر گفت که لغو تحریم سوختی علیه غزه براساس ملاحظات بشردوستانه صورت گرفته اما افزود که هیچ کشوری در جهان نمی تواند ادامه حملات موشکی و سایر اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان خود را بپذیرد و به آن واکنشی نشان ندهد.

هیچ نظری موجود نیست: