۱۳۸۷ مرداد ۲۴, پنجشنبه

پرزیدنت بوش ، چرا ساکت نمی شوی؟




برگرفته از سایت عدالت


منبع: پراودا (۱۲ اوت ۲۰۰۸)


برگزدان: ع. سهند

با استفاده از کلمات پادشاه مشهور اسپانيا، در جواب احمقانه‌اش به پرزيدنت هوگو چاوز*، ما آن کلمات را نه به عنوان پاسخی به يک منتقد، بلکه به عنوان پاسخی به يک فرد کودن به کار می‌بريم. پرزيدنت جورج دبليو بوش، چرا ساکت نمی‌شوی؟
پرزيدنت بوش،چرا ساکت نمی‌شوی؟
روز دوشنبه در سخنانت پيرامون مشروعيت اقدامات فدراسيون روسيه در گرجستان، فراموش کردی يک بار هم شده به جنايات جنگی که نيروهای نظامی گرجستان، با پشتيبانی مستشاران آمريکايی، عليه غيرنظاميان روسی و اوستيايی مرتکب شده اند، اشاره‌ای کنی.
باعث خجالت است، ها؟
پرزيدنت بوش،چرا ساکت نمی‌شوی؟
ميخائيل ساکاشويلی، متحد وفادار تو، در حالی اعلام آتش‌بس کرد که سربازانش با کمک مستشارانت در حال عبور از مرز اوستيا بودند، آن‌ها در تاريکی شب از مرز عبور کردند و تسخينوالی را ويران کردند و درست شبيه نيروهای تو در عراق، ساختمان‌های غيرنظامی را هدف قرار دادند.باعث سرافکندگی است، ها؟
پرزيدنت بوش،چرا ساکت نمی‌شوی؟
نيروهای نظامی متحد وفادار تو، گرجستان، با پشتيبانی مستشاران آمريکايی، در حالی که به عنوان حافظ صلح در اوستيا در مأموريت بودند، دستور شليک به سوی نيروهای حافظ صلح روسی عضو همان تيم را دريافتند کردند. بی‌سابقه است، ها؟
پرزيدنت بوش، چرا ساکت نمی‌شوی؟
هواپيما‌های باری آمريکايی تو هزاران سرباز گرجی را مستقيماً از عراق به منطقه نبرد منتقل کردند. آيا آدم‌های تو موقعی که آن‌ها وارد هواپيما می‌شدند برايشان آرزوی موفقيت کردند؟ من تقريباً می‌توانم اين را بشنوم «آن‌ها را به دَرَک واصل کنيد»».دوستانه است، ها؟
پرزيدنت بوش،چرا ساکت نمی‌شوی؟
اين واقعيت را چگونه توضيح می‌دهی که در ميان سربازان گرجی که ديروز از جنگ فرار می‌کردند می‌شد صدای افسرانی را شنيد که با لهجه آمريکايی دستور می‌دادند «برگرديد داخل» و چگونه اين واقعيت را توضيح می‌دهی که بنا به گزارش‌ها در بين زخمی‌های گرجی سربازان آمريکايی وجود دارند؟عجيب است، ها؟
پرزيدنت بوش،چرا ساکت نمی‌شوی؟
آيا واقعاً معتقدی پس از ۸ سال رژيم و سياست‌های جنايتکارانه‌ات، کسی کم‌ترين اهميتی به حرف‌های تو می‌دهد؟ آيا واقعاً فکر می‌کنی از کم‌ترين وجهه اخلاقی برخورداری و آيا واقعاً فکر می‌کنی در سراسر کره زمين می‌توانی انسانی را پيدا کنی که هر وقت روی صفحه تلويزيون ظاهر می‌شوی ترا جدی بگيرد؟
کمی تو را به فکر می‌اندازد، ها؟
آيا واقعاً معتقدی کم‌ترين حقی داری که بعد از ابوغريب، بعد از گوانتانامو، بعد از قتل عام صدها هزار شهروند عراق، بعد از شکنجه [آن‌ها] به دست عمال سيا، اظهارنظر کنی؟مشکل است، ها؟
آيا واقعاً معتقدی کم‌ترين حقی داری بعد از اتهامات دروغين عليه عراق و تجاوز جنايتکارانه بعد از آن در باره حقوق بين‌المللی اظهارنظر کنی؟ مثل تف کردن در باد، درست؟
پرزيدنت بوش،چرا ساکت نمی‌شوی؟
فرض کن به عنوان مثال روسيه اعلام کند که گرجستان سلاح‌های کشتار جمعی دارد. و اين‌که روسيه می‌داند سلاح‌های کشتار جمعی کجا هستند، مثلاً در تفليس و پوتی و شمال، جنوب، شرق و غرب آنجا. و اين‌که اين بايد حقيقت داشته باشد زيرا «به اندازه کافی اطلاعات خارجی»، مانند عکس‌های ماهواره‌ای از کارخانه‌های توليد شير خشک و غذای کودک که سلاح‌های کشتار جمعی توليد می‌کنند و در حال حاضر، «در اطراف کشور جابه‌جا می‌شوند» وجود دارد. فرض کن روسيه به عنوان مثال اعلام کند که «ساکاشويلی دنيا را گول زده است» و وقت وقت «تغيير رژيم» است.قشنگ و ساده، اينطور نيست، ها؟
خوب، پس چرا ساکت نمی‌شوی؟
آها، راستی، کمی بيش‌تر از آن مستشاران نظامی‌ات به گرجستان بفرست، آن‌ها غوغا می‌کنند. و همه خيلی خنده‌دار- سبز- به نظر می‌رسند. ها ها ها!
متشکرم، حرف ديگری ندارم.
تيموتی بتکرافت- هينچی

هیچ نظری موجود نیست: