۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه

2130 حمله هوایی به غزه ، بیش از 6000 کشته و زخمی و 80000 آواره در 20روز

ژنرال گابی اشکنازی فرمانده ارتش اسرائیل در گزارشی به پارلمان این رژیم اعلام کرد 2130 حمله هوایی طی 20 روز به غزه انجام شده اما این به معنای نابودی توان نظامی حماس نیست.
طبق آخرین آمار بیش از شش هزار کشته و زخمی که اکثریت مطلق آنها را کودکان و زنان و کهنسالان و غیر نظامیان تشکیل می دهند و بیش از هشتاد هزار آواره و بمباران بیمارستانها و مدارس و مساجد و آتش کینه و نفرت و انزجار میلیاردها انسان در سراسر جهان محصول تجاوز جنایتکارانه صهیونیستهای اسرائیلی در 20 روز اخیر بوده است.
شکست اسرائیل
تایم:
«آیا اسرائیل خواهد توانست ازحمله خود به غزه، جان سالم بدر برد؟» .
باگذشت هرروز، جنگ علیه حماس «خطرناکتر و خردکننده‌تر می‌گردد و پیروزیهای ناشی از جنگ، در قیاس با هزینه سیاسی و اخلاقی عظیم آن خیلی ناچیز بنظر می‌رسد» . اسرائیل آرزو داشت که تلویزیون‌ها، تصاویر فرماندهان ژنده‌پوش، ناامید و خودباخته حماس را به نمایش بگذارند، که از سوراخ مخفی‌گاه‌های خود با دستهای بعنوان تسلیم رو به آسمان بلند کرده به بیرون می‌خزند. اما آنچه که در ضمیر خاطر انظار بین‌المللی باقی خواهد ماند، تصاویر اجساد مردم غیرنظامی فلسطین است که توسط اسرائیل بقتل رسیده‌اند.بسیاری عقیده دارند که مبارزات انتخاباتی در اسرائیل علت اصلی جنگ علیه غزه است؛ هرکس که موضع سخت‌تر و سازش‌ناپذیرتری در مقابل فلسطینیان بنمایش بگذارد، در انتخابات شانس بهتری برای پیروزی خواهد داشت. اگر توضیحات رسمی دولت اسرائیل را دنبال کنیم، نابودی و یا حداقل تضعیف جدی سازمان حماس ( سازمانی که بطور دمکراتیک در انتخابات پیروز شده) مهمترین هدف جنگی است. و هدف بعدی برنامه محاصره مطلق نوارغزه وقطع کامل رابطه آن باخارج می‌باشد، تا به اصطلاح حماس نتواند دیگر هیچ ‌سلاحی بطور قاچاق وارد کند. از آنجائیکه اسرائیل دریافته که نابودی حماس، تنها با قبول تلفات و قربانیان بازهم بیشتری ممکن خواهد بود، اکنون خود را نسبت به قرارداد آتش بس متمایل نشان می‌دهد، البته مشروط براینکه
۱ـ سربازان گروه بین‌الملل، بقیه کارهای صهیونیستها را بعهده گیرند و
۲ـ ازطرف کشور مصر کلیه راهها به غزه مسدود گردد.
برعکس حماس ۲ هفته پیش پیمان آتش بس را ملغی کرد، زیرا اسرائیل طبق قرار قبلی حلقه محاصره غزه را نه تنها از میان برنداشت، بلکه حتی آنرا محکمتر ساخت. از آنجائیکه «برنامه صلح» پیشنهادی فرانسه/مصر تنها در خدمت خواستهای اسرائیل و نه حماس است، می‌توان هم‌اکنون این طرح را شکست خورده پنداشت.ژنرال‌های اسرائیلی می‌دانند که ساختارهای سیاسی نظامی سازمان حماس در بطن جامعه فلسطینی ریشه دارد و در بهترین حالت می‌توان آنها را از طریق جنگ تضعیف کرد ولی نمی‌توان آنرا بطور کامل نابود ساخت. طبق گزارشات روز ۵ شنبه روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» دولت اسرائیل در استراتژی خود نسبت به نوار غزه متفق‌القول نیست. وزیرامور خارجه این کشور، خانم«زیپی لیونی» خواستار پایان دادن فوری عملیات بدون امضا قرارداد است. نخست وزیر «اهود المرت» و وزیر دفاع «اهود باراک» برعکس خواستار توسعه و تشدید جنگند.ولی حتا اگر مسئله غیرممکن، ممکن شود و ارتش اسرائیل واقعاً بتواند سازمان حماس را نابود سازد، متهاجم همیشه بازنده خواهد بود زیرا در آنصورت اسرائیل باید با نوار غزه چه کند؟ سه‌سال و نیم پیش تل‌آویو یکبار نوار غزه را تخلیه کرد چون اولاً خیلی خطرناک بود و ثانیاً چون نمی‌خواست مسئولیت سیاسی برای تامین شهروندان غزه را بپذیرد. آرزوی «المرت» این است که بتواند مشکل غزه را به تنها فلسطینی مقبول خود، یعنی محمود عباس بسپارد. ولی اگر عباس، رئیس جمهور بشدت تضعیف شده، اداره غزه را از دست‌های خونین اسرائیل بردارد، باقیمانده آبروی خود را نیز از دست خواهد داد. هم‌اکنون جنگ غزه هم‌پیمانان عرب اسرائیل، که فکر برسمیت شناختن یک کشور یهود را در مخیله خود می‌پروراندند، بسیار تضعیف کرده است.بنابه نظر مجله آمریکائی «تایم»، در اثر تشدید خشم انظار بین‌المللی ناشی از رفتار تل‌آویو، این جنگ بهر حال به یک پیمان آتش بس منجر خواهد شد و بخاطر فاجعه انسانی که در غزه پدید آمده، اسرائیل قادر نخواهد بود بازهم به محاصره ۱۸ ماهه خود ادامه دهد و درنتیجه نائل به یکی از دو هدف مهم خود از جنگ نخواهد شد درنتیجه، به نظر «International Crisis Group» حماس پیروزی خود را در این جنگ اعلام خواهد داشت و چون توانسته در مقابل قوی‌ترین قدرت نظامی خاور میانه و نزدیک مقاومت کند، مورد تمجید مردم تمامی منطقه قرار خواهد گرفت و آنگاه ابوعباس، دستگاه اداری وی و سازمان الفتح به حاشیه رانده خواهد شد.بدین صورت یک جنبش مقاومت سالم که مورد تائید مردم کشور خود است، با تحمل هزینه بسیار سنگینی، برنامه کشورهای غربی برای تغییر ساختارهای سیاسی خاور میانه و نزدیک را مجدداً برهم خواهد ریخت. در مجله «تایم» این نظریه قوت می‌یابد که « چون حماس را نمی‌توان از نظر نظامی سرکوب کرد»، لازم است که توسط اسرائیل و کشورهای غرب «از نظر سیاسی تسخیر گردد».

هیچ نظری موجود نیست: