۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه


اسراييل را تحريم کنيد – فلسطين را به رسميت بشناسيد!

به نقل از نشريه کارگر٬ ارگان رسمى حزب کمونيست سوئد (م.ل)


مترجم: پيام پرتوى

 


اسراييل را تحريم کنيد – فلسطين را به رسميت بشناسيد!

به نقل از نشريه کارگر٬ ارگان رسمى حزب کمونيست سوئد (م.ل)


مترجم: پيام پرتوى

 

 


وزير داخلى اسراييل اعلام ميکند٬ "هدف اين است که غزه را به قرون وسطا باز گردانيم".

گيلاد شارون در ستون سرمقاله در روزنامه با نفوذ اورشليم پست مينويسد٬ "ما به يکسان نمودن غزه با خاک نياز داريم". 

پسر نخست وزير سابق اسراييل  با بمبهاى اتمى بر روى هيروشيما و ناکازاکى٬ ١۹٤٥ ٬ مقايسه ميکند. زمانيکه با بيش از ١٠٠٠٠٠ کشته در هيروشيما ژاپن بلافاصله تسليم نشد٬ آمريکا ناکازاکى را نيز بمب باران اتمى کرد.

ترور اتمى بر حق بود٬ شارون ميگويد٬ به همان ميزان قانونى که اسراييل امروز ترور را بر عليه مردم غيرنظامى ادامه ميدهد.  

"کشاورزان در غزه بيگناه نيستند٬ آنها حماس را انتخاب کرده اند" شارون مينويسد. اين براى او و امٽال او کفايت ميکند. مردم غزه سزاوار اين هستند که بميرند.

نميتوان آنرا روشنتر از اين گفت. آنچه که در غزه جريان دارد يک ترور دولتى هدفمند بر عليه مردم غير نظامى و بى دفاع٬ بر اساس تعريف حقوقى٬ جنايتى در جريان بر عليه انسانيت است.

تئورى سگ زرد برادر شغال است را فراموش کنيد. اينکه گروههاى فلسطينى راکتهاى ابتدايى به جنوب اسراييل پرتاب ميکنند را٬ در يک يادآورى لجوجانه در مورد اينکه مردم و مبارزه فلسطين به موجوديت خود ادامه ميدهند٬ نميتوان با ترور برنامه ريزى شده دولت اسراييل بر عليه غزه که اسراييل آنرا بعنوان بزرگترين زندان جهان نگاه داشته است مقايسه نمود.

اسراييل داراى آن توان نظامى هست که بتواند تمام غزه را با خاک يکسان کند. مسئله وحشتناک اينست که يک چنين جاه طلبى نه تنها افکار بيمار گونه اى هستند در سر آقايانى مانند Eli Yishai و گيلاد شارون٬ بلکه گزينه سياسى واقعى است براى دست راستيهاى اسراييل و حاميان آنها.

غزه- ى در حال حاضر در محاصره٬ که شرايط فاجعه بارى براى تقريبا دو ميليون نفر که در اين تکه زمين شنى در هم فشرده شده اند بوجود آورده است٬ کوچکتر از Öland (جزيره اى تفريحى در جنوب سوئد - مترجم)٬ بيان يک سياست جنايتکارانه است. تقريبا دو ميليون انسان بعنوان اسير در غزه٬ بدون داشتن دسترسى کامل به ملزومات در هراسى مداوم براى حمله بعدى تروريستى اسراييل٬ نگاهدارى ميشوند.

دولتى که با مردم به چنين روش بدبينانه اى رفتار ميکند هيچ مرز اخلاقى را نميشناسد.

اسراييل و دوستانش مدعيند که اين حماس بود "که آغاز کرد". اين کاملا٬ بدون در نظر گرفتن اينکه چه کسى اولين راکت را پرتاب کرد٬ يک ادعاى پوچ و کاملا توهين آميز است.  

آنچه که در حال حاضر جريان دارد در سال ١۹٤۸ ٬ با تاسيس کشور اسراييل و با اخراج هدفمند فلسطينيها که در همان زمان براه افتاد٬ آغاز شد. چيزى که پس از آن توسط اسراييل پرورش داده شده سياستى بوده است مبنى بر امتناع از برسميت شمردن حقوق مردم فلسطين٬ عليرغم اعلاميه هاى بيشمار سازمان ملل متحد٬ از اشغال قلمرو فلسطينى و سياست اقامت گزينى اسراييل٬ که به تدريج مردم فلسطين را از زمين و روستاهاىشان اخراج ميکند. 

گفته ميشود که حماس و سازمانهاى فلسطينى موجوديت اسراييل را برسميت نميشناسند. اين حقيقتيست با جرح و تعديل. کسى موجوديت اسراييل را بعنوان کشورى با ساختار استعمارى و راسيستى به رسميت نميشناسد٬ اما موجوديت و ضرورت واقعى اسراييل براى يافتن شکلى جهت همزيستى مساللمت آميز به رسميت شناخته شده است.   

مسئله اينست که اسراييل اساسا موجوديت و حقوق مردم فلسطين را٬ از جمله حق – ه داشتن کشورى براى خودش٬ برسميت نميشناسد.

اين نقطه نظر عدم پذيرش نيروى محرک اختلافات بود است. تا زمانى که اسراييل موجوديت و حقوق ملى مردم فلسطين را انکار ميکند راه حلى امکانپذير نيست٬ حتى يک راه حل براى اين لحظه٬ تا زماينکه اسراييل فلسطين را تکذيب ميکند مردم فلسطين بايد نشان بدهند که وجود دارند٬ با توسل به خشونت اگر ضرورى باشد. هر چيز ديگرى به معناى اينستکه در سکوت اجازه بدهند که بعنوان يک نهاد ملى نابود شوند.

مردم فلسطين٬ مانند ديگران٬ ميخواهند که در صلح و آزادى زندگى کنند. فلسطينيها چيز زيادى درخواست نميکنند. راه حل دو کشور مورد قبول اکٽر سازمانهاى سياسى فلسطينى است٬ نه دليل اينکه اين چنين راه حلى عادلانه است – فلسطين استعمار شده يکيست وغير قابل تقسيم است– بلکه به دليل اينکه مردم فلسطين بايد پس از بيش ٦٠ سال مناقشه٬ گريز و فرار٬ محافظت بشوند. 

اما هر چيزى مورد قبول نيست٬ اين که اسراييل غزه را بعنوان زندانى٬ بدون امکان براى پيشرفت اقتصادى و اجتماعى٬ نگاه دارد قابل پذيرش نيست٬ اين که اسراييل زمينهاى اشغال شده را٬ در تناقض با حقوق بين الملل٬ مصادره کند قابل پذيرش نيست٬ و اين که اسراييل منشور و قعطنامه هاى سازمان ملل متحد را ناديده انگارد قابل پذيرش نيست.

کسى نميتواند ادعا کند که اين معرف يک ديدگاه خودسرانه  است. حق با مردم فلسطين است از جمله اين که بر عليه اشغال مقاومت کنند. اين اسراييل است که توسط امتناع از قبول حقوق مردم فلسطين سياستى خودسرانه را نمايندگى مينمايد. جهت پايان دادن به حمام خون بايد اسراييل را به دادن امتياز ناگزير نمود.  

در حاليکه مذاکرات صلح در قاهره جريان دارد٬ اسراييل نيروى زمينى خود را در مرز ميان اسراييل و غزه مجهز ميکند. اسراييل جهت اعمال اراده خود با افزايش خشونت تهديد ميکند٬ تهديد ميکند به اينکه شمار قربانيان غير نظامى را٬ مانند حمله ٢٠٠۸-٢٠٠۹ ده برابر کند.

اينکه دولت نتانياهو آماده ايستاده است که به اين تجاوز خود بعنوان بخشى از کارزار مبارزات انتخاباتى در ٢٢ ژانويه جامه عمل بپوشاند٬ ناخوشايند بودن تهديد را دو چندان مينمايد. اين کاملا عجيب و غريب است.

از نظر نظامى مردم فلسطين چيزى براى عرضه ندارند. اسراييل ميتواند غزه را٬ صرفا نظامى٬ با خاک يکسان کند. از نظر سياسى٬ عليرغم حمايت بى شائبه آمريکا٬ وضعيت به گونه – ى ديگريست. افکار عمومى اهميت دارند و ميتواند بر روى روند توسعه حوادٽ٬ به سود مردم فلسطين٬ تاٽير بگذارد. به همين دليل ما همبستگى با مردم فلسطين را در کليه جبهه ها و به کليه روشهاى ممکن يادآور ميشويم.  

1-                       با حمله زمينى اسراييل به غزه بايد طبيعتا با تظاهرات قدرتمند٬ در هر جايى که امکان دارد٬ مانند بمبارانهايى که با آنها توسط تظاهرات در آخر اين هفته مقابله شد٬ مقابله بشود. 

2-                       در پايان نوامبر مجمع عمومى سازمان ملل متحد در نظر دارد که يکبار ديگر در مقابل درخواست فلسطينيها در مورد ناظر در سازمان ملل متحد اتخاذ موضع نمايد. اين فرصت خوبيست براى رد انکار اسراييل در مورد موجوديت فلسطين. درخواست کنيد که دولت سوئد در سازمان ملل متحد به سود فلسطين راى بدهد.

3-                       جنگ بر عليه غزه بايد متوقف بشود٬ اما همچنين محاصره غزه٬ محاصره زندگى را غير قابل تحمل ميکند. از کشتيهاى حامل مواد ضرورى به غزه حمايت کنيد!

4-                       در آخر و بخصوص ما ميتوانيم بر عليه حکومت اشغالگر٬ هر دو جمعى و فردى٬ عمل کنيم. همراه با هم ما ميتوانيم تقاضا کنيم که سوئد اسراييل را از لحاظ اقتصادى٬ سياسى٬ ديپلماتيک و فرهنگى تحريم کند. درخواست کنيد که سوئد براى متقاعد نمودن اتحاديه اروپا جهت لغو قرارداد تجارى پر فايده خود با اسراييل تلاش کند و اينکه سوئد کليه روابط خود را٬ همچنين ورزشى٬ با اسراييل قطع کند.  

کالاهاى اسراييلى را تحريم کنيد و بخواهيد که از فروشگاه خود بخواهيد که آنها را از قفسه هاى خود جمع کنند٬ مانند آنچه که در طى تعطيلات پايان هفته در Coops stämma (يکى فروشگاههاى زنجيره اى بزرگ در سوئد – مترجم) در Borås (يکى از شهرهاى سوئد – مترجم) انجام شد. 

اسراييل را تحريم کنيد – فلسطين را به رسميت بشماريد!


2012-11-20

 

هیچ نظری موجود نیست: