۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

همکاری مجاهدین با موساد و CIA

سيمور هرش: اعضای مجاهدين آمريکا آموزش نظامی ديده اند/ اسرائيل با همکاری سازمان مجاهدين در قتل دانشمندان هسته ای دست داشته است
بی بی سی

سيمور هرش، خبرنگار سرشناس آمريکايي، می گويد گروهی از اعضای 'سازمان مجاهدين خلق' در زمان رياست جمهوری جورج بوش در خاک آمريکا آموزش نظامی ديده اند.

آقای هرش در گزارشی در هفته نامه نيويورکر به نقل از مقام های سابق نظامی و اطلاعاتی آمريکا نوشته اين آموزش ها حدود هفت سال پيش شروع شده و شش ماه ادامه داشته است.

به نوشته او تعدادی از اعضای اين سازمان در سال ۲۰۰۵ در سايتی واقع در ۱۰۰ کيلومتری لاس وگاس در ايالت نوادا که زمانی محل آزمايش های هسته ای بوده و اکنون برای آموزش عمليات ضدجاسوسی استفاده می شود، آموزش ديده اند.

در اين مقاله آمده است که آموزش ها در زمينه مخابرات، استفاده از رمز، سلاح و تاکتيک های نظامی بوده است.

آقای هرش در اين گزارش نوشته است که سازمان مجاهدين خلق در سال ۲۰۰۲ با برملا کردن آغاز غنی سازی اورانيوم توسط ايران توانست تاحدودی برای خود در جهان اعتبار کسب کند و از سال ۲۰۰۳ به بعد با سقوط صدام حسين در عراق ارتباط آنان با سازمان‌های اطلاعاتی -امنيتی غربی افزايش يافت.

در اين گزارش آمده که در پی سياست های دولت جورج بوش، رييس جمهوری سابق آمريکا، برای مقابله با برنامه های هسته ای ايران، وی بودجه ای برای جمع‌آوری اطلاعات و فعاليت های ضد حکومت جمهوری اسلامی در اختيار نيروهای مخالف حکومت ايران قرار داده، که بخشی از آن مستقيم و غير مستقيم به صورت اسلحه و اطلاعات به دست سازمان مجاهدين خلق رسيده است.

سازمان مجاهدين خلق همواره ارتباط خود با آمريکا را رد کرده است. اين سازمان همچنان در فهرست سازمان تروريستی خارجی وزارت خارجه آمريکا قرار دارد.

با اين حال آقای هرش عقيده دارد که به همين دليل آموزش نيروهای اين سازمان در آمريکا که توسط "فرماندهی عمليات ويژه مشترک" انجام شده، تحت تدابير شديد امنيتی صورت گرفته است.

اما "فرماندهی عمليات ويژه مشترک" آمريکا در واکنش به اين مقاله به بی بی سی فارسی گفته است که تمام اطلاعات اين مقاله "کاملا اشتباه" است و نيروهای عمليات ويژه مشترک نه در نوادا و نه در هيچ جای ديگری به نيروهای سازمان مجاهدين خلق آموزش نداده است.

آقای هرش گفته است که اين اطلاعات را يک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمريکا در اختيارش گذاشته است.

پيشتر گزارش شده بود که دو مقام آمريکايی به شبکه تلويزيونی "ان بی سی" گفته اند، ترور دانشمندان ايرانی با حمايت و طراحی موساد سازمان اطلاعات اسرائيل و توسط سازمان مجاهدين خلق اجرا می شود.

يکی از اين دو مقام به اين شبکه گفته است که تمام پيش فرض های قبلی درباره نقش اين سازمان در ترورها درست است.

آقای هرش در اين گزارش نوشته است که منبع آگاهی ضمن تائيد گزارش "ان بی سی" به او گفته است که اسرائيل با همکاری سازمان مجاهدين خلق در قتل های دانشمندان هسته ای در ايران دست داشته است.

مقام های سازمان مجاهدين اين موضوع را همواره تکذيب کرده اند و آن را "کاملا دروغ" خوانده اند.

هیچ نظری موجود نیست: