۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

جاسوسی برای آمریکا سرانجام سیاستهای ماکیاولیستی سازمان مجاهدین خلق


نمایندگان مجاهدین خلق در یک کنفرانس خبری گفته اند که ایران ساخت تونلی را در نزدیکی تهران از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و تاکنون ۸۵ درصد آن تکمیل شده است. به گفته آنها وزارت دفاع ایران مسئول اداره و عملیات ساخت آن است.

علیرضا جعفرزاده، سخنگوی شورای مقاومت ملی ایران، که سازمان مجاهدین خلق گروه اصلی زیر مجموعه آن است گفت اطلاعات سایت بهجت آباد-آبیک در اختیار دولت و کنگره آمریکا و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد قرار داده شده است.
وی گفت "منابعی" که اطلاعات پیشین برنامه های اتمی ایران در سایت هایی همچون نطنز و اراک را در اختیار سازمان مجاهدین قرار دادند، مدارک اخیر را نیز تهیه و منتقل کرده اند.
او در پاسخ به این سوال کیم غطاس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن که این مدارک حاوی چه اطلاعاتی به جز عکس های عمومی ماهواره ای است گفت که این تصاویر تنها برای این کنفرانس خبری خریداری شده است و اطلاعات اصلی از شبکه "وسیع" این گروه در درون حکومت ایران تهیه شده است.
موسسه علم و امنیت بین المللی که در واشنگتن مستقر است با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد سازمان مجاهدین به جز "منابع گمنام" مدرک دیگری که ثابت کند این سایت زیر زمینی برای غنی سازی اورانیوم ساخته شده ارائه نکرده است.

این موسسه افزود دلیل دیگری که در مورد اظهارات سازمان تردید ایجاد می کند این است که در گذشته "بسیاری از ادعاهای آنها درباره سایت های مخفی غیر مستند، اغراق آمیز و یا غلط" بوده است.
در مقابل، آقای جعفرزاده در این کنفرانس خبری گفت این سازمان همواره اطلاعات مهم و صحیحی از فعالیت های هسته ای ایران منتشر کرده است.
سازمان مجاهدین خلق که بعد از سرکوب گسترده اعضایش در ابتدای دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، مقر خود را به عراق منتقل و در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق، به ارتش صدام حسین کمک کرد.
این اقدام به عقیده بسیاری از تحلیلگران منجر به عدم محبوبیت گسترده این سازمان در بین مردم ایران شده است.
اما سازمان مجاهدین خلق همکاری با صدام حسین در سرکوب قیام شیعیان و کردها در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی را تکذیب می کند.

هیچ نظری موجود نیست: