۱۳۸۷ دی ۸, یکشنبه

حملات هوائی اسرائیل به نوار غزه طی دو روز اخیر بیش از هزار کشته و زخمی فلسطینی به جای گذاشت
















يکشنبه 28 دسامبر 2008 - 08 دی 1387
آیا پایانی برای جنایات صهیونیستها متصور است؟
تعداد کشته شدگان حملات شنبه 27 دسامبر در 60 سال اخیر بی سابقه بوده است
جت های اسرائیلی حملات هوایی تازه ای را در نوار غزه انجام داده اند .همزمان با حملات هوایی در صبح روز یکشنبه 28 دسامبر، تانکهای اسرائیلی هم در حاشیه غزه مستقر شده اند.
مسئولان امور پزشکی و امدادگری در مناطق فلسطینی اعلام کرده اند شمار کشته شدگان در حملات روز شنبه 27 دسامبر به 273نفر رسیده که در صورت تایید این خبر، رسما روز شنبه را بعنوان خونین ترین روز در تاریخ غزه ثبت خواهد کرد.
کارکنان بیمارستان اصلی غزه گفتند اتاق های عمل جراحی پر از مجروحان است، ذخایر اندک دارو رو به اتمام است و حتی جراحان کافی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان وجود ندارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد هم خواستار پایان فوری کلیه خشونت ها در غزه شده است.
ساکنان غزه برای برگزاری مراسم تدفین کشته شدگان آماده می شوند و در سراسر مناطق فلسطینی نشین نیز اعتصاب عمومی اعلام شده است.
در همین حال اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفت احتمال آغاز حملات زمینی هم وجود دارد.

تانک های اسرائیلی از شب شنبه در حاشیه غزه مستقر شده اند
در سازمان ملل متحد نمایندگان اعضاء شورای امنیت جلسه ای اضطراری برگزار کرده اند و گفته می شود مشغول بررسی پیش نویس بیانیه ای هستند که توسط روسیه تهیه شده است.
خالد مشعل، رهبر در تبعید حماس فلسطینیان را فراخوانده که در پاسخ به حملات انجام شده در انتفاضه ای جدید شرکت کنند.
اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس در غزه گفت تسلیم و پرچم سفیدی در کار نخواهد بود: "فلسطین هیچگاه کشتاری زشت تر از این را به خود ندیده بود."
اسرائیل به اهدافی در سراسر غزه حمله کرد و نقاطی در مراکز اصلی تجمع جمعیت را هدف قرار داد؛ از جمله در شمال شهر غزه و شهر های خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه.

هیچ نظری موجود نیست: