۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

اولمرت: تدابیر سخت تر علیه ایران لازم است


بی بی سی :
آقای اولمرت در اسراییل برای کناره گیری از پست خود تحت فشار است
اهود اولمرت نخست وزیر اسراییل در واشنگتن خواستار توقف "خطر ایران" با توسل به تمام ابزارهای موجود شد.
آقای اولمرت که در کنفرانس سالانه ایپک، کمیته آمریکایی روابط عمومی اسرائیل صحبت می کرد گفت: "بی تردید ایران جدی ترین و فوری ترین خطری است که امنیت و ثبات جهان را تهدید می کند" و افزود تحریم های اقتصادی و سیاسی بین المللی علیه ایران تنها گام های ابتدایی در مقابله با ایرانند و باید افزایش بیابند.
آقای اولمرت مدعی شد ایران خواستار برتری نظامی و سلطه بر منطقه خاورمیانه است و اضافه کرد: "رد پای ایران تقریبا در تمامی سازمان های تروریستی خاورمیانه از حماس و جهاد اسلامی در فلسطین تا حزب الله در لبنان به چشم می خورد."
ایران همواره این گونه اتهامات را رد کرده و می گوید از گروه های لبنانی و فلسطینی حمایت معنوی می کند.
آقای اولمرت از حاضران در کنفرانس ایپک که قدرتمندترین لابی حامی اسراییل در آمریکا قلمداد می شود خواست در کنار اسراییل برای جای دادن حزب الله لبنان در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا فعالیت کنند.
آقای اولمرت که به دلیل تحقیق دادگاه در خصوص اتهامات مالی او در اسراییل برای کناره گیری از پست خود تحت فشار است به حاضران کنفرانس گفت برای ترک اسراییل در این شرایط و شرکت در کنفرانس ایپک با انتخابی دشوار روبرو بوده است.
گفته می شود ایپک قدرتمندترین لابی حامی اسراییل در واشنگتن است
نخست وزیر اسراییل گفت سرسختی ایران در برابر قطعنامه های بین المللی و تلاش این کشور برای "فریب و انکار" نشان دهنده نیاز به "اقداماتی شدیدتر" است.
آقای اولمرت از جمله پیشنهاد کرد کشورهای صادر کننده بنزین و سایر مواد پالایش شده نفتی دست از صدور این کالا به ایران بکشند و یا در صورت صدور آن مورد تحریم قرار بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست: