۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

اعترا فات یا خاطرات ؟

روز سه شنبه هفتم نوامبر کتاب خاطرات جرج واکربوش انتشاریافت . به گزارش روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن چهل وسومین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در کتاب خاطرات خود نوشته است "به پنتاگون دستوردادم درباره حمله نظامی به ایران بررسی کند زیرا چنین عملی دست کم می توانست این بمب ساعتی را موقتا متوقف سازد" این روزنامه آنگاه با اشاره به عواقب حمله نظامی به ایران می نویسد"این حمله می توانست حملات غیرقابل محاسبه وپیچیده به نیروهای آمریکائی وانگلیسی درمنطقه خاورمیانه را درپی داشته وجریان نفت خاورمیانه دراثر عملیات تلافی جویانه نیروهای ایران متوقف گردد" دربخش دیگری ازاین کتاب آمده است"مشاوران امنیت ملی درزمینه حمله نظامی به ایران باهم اختلاف نظرداشتند. بدین معنی که برخی از آنان براین باوربودند که انهدام تاسیسات هسته ای ایران به سود مخالفان رژیم مذهبی حاکم برایران خواهد بود درحالی که عده ای دیگر معتقد بودند هرگونه حمله نظامی ازسوی آمریکا به ایران موحب جوشش وبرانگیختن احساسا ت میهن پرستانه ایرانیان برعلیه آمریکا خواهدشد." گفتنی است که در دودهه گذشته اسرائیل و بتبع آن ایالات متحده آمریکا برنامه هسته ای ایران را تهدیدی برعلیه امنیت خود ارزیابی کرده و می کنند بی آنکه توجیهی برآن داشته باشند چرا که فکر حمله به تاسیسات هسته ای ایران را حتی دردوران ریاست جمهوری حجت الاسلام محمدخاتمی که اورا "میانه رو" توصیف می کنند کنار نگذاشته بودند.

لحظه های اعتراف یا لحظه های تصمیم گیری؟


رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا که عنوان "لحظه های تصمیم گیری " را برآن انتخاب کرده است می نویسد" زمانی که (سیا ) برای شکنجه " غرق ساختگی " یکی از مظنونین حادثه 11سپتامبرکسب مجوز کرد به خواسته آن پاسخ مثبت دادم" لازم به یادآوری است که "غرق سا ختگی" نوعی شکنجه غیر قانونی است که شکنجه گر با انداختن پارچه ای روی سر قربانی وریختن آب روی آن احساس غرق شدگی شدید را به اوتلقین می کند که می تواند به مرگ وی منجرشود. جای تامل است که آقای جرح واکربوش تاکید می کند که اگربازهم به چنین مواردی برخورد کند همین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد .

دربخش دیگری از کتاب " لحظه های تصیم گیری" آمده است : "باسرنگونی صدام حسین عراق ها هم اکنون زندگی بهتری دارند وبا ازمیان بین رفتن دیکتاتورآدمکش (صدام حسین) وبرطرف شدن تهدید دستیابی او به جنگ افزارهای بیولوژیک و میکروبی اینک آمریکائی ها درامنیت زندگی می کنند" اوسپس می افزاید"وقتی چنین تسلیحاتی را بدست نیاوردیم هیچکس به اندازه من حیرت زده و خشمگین نبود وهروقت به آن فکر می کردم دچار حالت تهوع می شدم هنوزهم چنین احساسی را دارم."براستی آیا برگزیدن عنوان " لحظه اعترافات "برای کتاب خاطرات آقای بوش منا سب تر نبود؟

واژگونه گوئی چهل وسومین رئیس جمهوری آمریکا:

نمی دانم وقتی که مادران کودکان " هیولای" افغانی وعراقی کتاب خاطرات آقای جرج بوش را بخوانند چه احساسی به آنان دست خواهدداد؟ اما از مدت ها پیش ناله آنان به گوش جهانیان می رسد که پس از زایمان وقتی چشم شان به نوزاد عجیب الخلقه می افتد فریاد برمی آورند " لعنت برآزادی" و " نفرین بردموکراسی"  چرا که آقای جرج بوش وهم پیمانان او به بهانه ازمیان برداشتن دیکتاتور واعطای "آزادی" و"دموکراسی" به افغانستان وعراق یورش بردند وبا استفاده از اورانیوم ضعیف شده در جنگ افزارهای خود کودکان "ناقص الخلقه" وبیماری سرطان را به آن اهدا کرد ند. طرفه آنکه "آمر" همان جنایات می نویسد " اگر موردی پیش بیاید همان تصمیم را اتخاذ خواهم کرد"

درخواست امید بخش اما ناکافی:

سازمان عفو بین المللی همزمان باانتشار کتاب خاطرات جرج بوش از دولت ایالات متحده آمریکا خواست رئیس جمهوری سابق آن کشور( جرج واکربوش) را به اتهام نقض حقوق بشر وصدور دستوراعمال شکنجه به روش" خفگی ساختگی "تحت پیگرد قانونی قراردهد. اما این سازمان بشردوستانه در ادعانامه خود از حمله غیرقانونی وبی دلیل به دوکشور ضعیف ونسل کشی دراین کشورها سخنی بمیان نیاورده است.
واین درحالی است مادران کود کان " هیولا" درافغانستان وعراق هرلحظه که چشم شان به کودک بخت برگشته خود می افتد به درد ناکترین شکنجه ها یعنی شکجه روانی گرفتارمی شوند.

"اگردردم یکی بودی چه بودی  
 اگرغم اندکی بودی چه بودی "

حسن کیوده 14 نوامبر

هیچ نظری موجود نیست: